Ile lat mają teraz moje opony? Jak często należy je wymieniać?

Ile lat mają teraz moje opony? Jak często należy je wymieniać?

Opony wybierane przez kierowcę mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa pojazdu. To one trzymają się drogi i pozwalają silnikowi przenieść całą swoją moc. Opony mają określoną żywotność. Jak długo mogą one wytrzymać? Pojawia się jednak inny problem: Jak zmierzyć głębokość bieżnika?

Trudno jest określić przewidywaną żywotność opony. Jest wiele czynników, które wpływają na stopień zużycia. Rodzaj użytkowanej nawierzchni, obciążenie, częstotliwość dynamicznego przyspieszania i hamowania oraz sposób prowadzenia opon na zakrętach – wszystkie te czynniki mają wpływ na stopień zużycia. Oczekuje się jednak, że prawidłowo konserwowana opona będzie w stanie wytrzymać od 50 do 80 tysięcy kilometrów. Odległości te są podawane przez producenta w oficjalnych specyfikacjach. Są one określane na podstawie granicy zużycia bieżnika.

Jaki wiek mogą osiągnąć opony samochodowe? To zależy!

Jak długo można jeździć na oponach? Do obliczenia potencjalnego okresu między wymianami opon należy wziąć pod uwagę przebieg, jaki każdy kierowca pokonuje rocznie. Innymi słowy, jeśli kierowca przejeżdża mniej niż 15 000 km w sezonie ciepłym, nowe opony letnie powinny wystarczyć na pięć sezonów. Liczba sezonów wzrasta do ośmiu, jeśli przebieg spadnie poniżej 10 000 km. Po tym czasie bieżnik staje się zbyt cienki, aby trakcja pojazdu pozwalała na bezpieczną jazdę po wszystkich drogach.

Kiedy należy wymienić opony? Prawo określa bezwzględną granicę bezpiecznej eksploatacji. Prawna granica bezpiecznej eksploatacji wynosi 1,6 mm głębokości bieżnika. Jednak firmy oponiarskie uważają, że jest to zbyt mało. Aby samochód mógł utrzymać kontakt z drogą, powinien mieć wyższe klocki opon. Bloki opon powinny być wyższe, aby zapewnić kontakt samochodu z drogą podczas deszczowej pogody oraz dla prawidłowego funkcjonowania elementów bieżnika. Opony letnie mają minimalną granicę bezpieczeństwa wynoszącą 3 mm. Opony zimowe mają wyższy limit na poziomie 4 mm.

Limit bezpieczeństwa określony przez producenta nie gwarantuje bezpieczeństwa, ale powinien być zapamiętany przez kierowcę. Zużyty bieżnik może powodować zmniejszenie przyczepności i wydłużenie drogi hamowania. Według producentów opon hamowanie blokiem bieżnika o grubości 4 mm trwa dwa razy dłużej niż blokiem bieżnika o grubości 9 mm. Przykładem może być odległość, która może mieć kluczowe znaczenie dla uniknięcia wypadku.

Dowiedz się więcej o maksymalizacji żywotności opon na http://opony-opony.pl/a/gplo,maksymalizacja-zywotnosci-opon

Jak zmierzyć bieżnik opony?

Jak zmierzyć bieżnik? Istnieją dwie metody pomiaru bieżnika. Pierwszą z nich jest użycie specjalnego przyrządu pomiarowego. Możesz go kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym za jedyne 3-4 złote. Poproś specjalistę od opon, aby zmierzył Ci bieżnik podczas sezonowej wymiany ogumienia. Miernik na pierwszy rzut oka wygląda prawie jak suwmiarka, a wynik jest jednoznaczny. Kierowca ma również dostęp do specjalnych punktów pomiarowych, które zostały zaznaczone na wewnętrznej stronie bieżnika podczas produkcji. Kierowca powinien wiedzieć, kiedy górne krawędzie klocków bieżnika zrównają się z nimi, co będzie oznaczało, że opona przekroczyła swój okres użytkowania.

Warto w tym miejscu wspomnieć o pewnym kluczowym zastrzeżeniu. Żywotność opony nie zawsze jest określana na podstawie przebiegu. Czasami ważniejszy jest czas użytkowania. Oznacza to, że opony mogą być oceniane pod względem ich żywotności w latach. Jak stare mogą być opony? Opony mogą wytrzymać nawet dekadę, jeśli samochód nie jest często używany. Jednym z wyjątków jest limit 10 lat. Dzieje się tak, gdy opony były w dobrym stanie przez pięć lat od daty produkcji.

Jaki jest najlepszy moment na wymianę opon ze względu na ich wiek? Specjalista może pomóc w podjęciu decyzji, jeśli na powierzchni gumy pojawią się małe pęknięcia. Uszkodzenia struktury wewnętrznej, takie jak zmiana kształtu bieżnika lub poważne ubytki w ścianie bocznej, również mogą być dyskwalifikujące. Są to oznaki, które wskazują na stopniowe starzenie się gumy lub oznaki zużycia struktury opony, które są mniej widoczne niż wysokość bieżnika.

Jak długo możesz jeździć na swoich oponach? Wiek jest również ważny…

Po ustaleniu, jak często należy wymieniać opony, warto wspomnieć o tym, jak można sprawdzić wiek opon. Ważne jest, aby wspomnieć o jeszcze jednym pojęciu – kodzie DOT. Jest to oznaczenie znajdujące się na ścianach bocznych opon, które składa się z trzech do czterech cyfr. Cyfry te oznaczają datę produkcji. Pierwsza lub druga cyfra wskazuje tydzień, w którym opona została wyprodukowana. Ostatnie dwie cyfry odnoszą się do roku produkcji danego modelu. Kod DOT jest tym, co określa wiek opony.

Żywotność opony jest czymś więcej niż tylko założeniem producenta. Zależy ona również od zastosowanej technologii. Ważne jest również, aby wziąć pod uwagę sposób, w jaki opony będą użytkowane. Bieżnik zużyje się szybciej, jeśli opona będzie ruszana spod świateł. Ostre hamowanie może powodować ścieranie się klocków. Zagrożeniem mogą być również niesprawne elementy zawieszenia – mogą powodować ząbkowanie, co w konsekwencji może doprowadzić do wyrzucenia opon z eksploatacji. Bardzo ważne są warunki temperaturowe. Przykład? Przykład: Opony zimowe, które są zamontowane na kołach pojazdu w czasie letnich upałów, mogą mieć bardzo zużyty bieżnik i nadawać się tylko do wymiany.

Warunki, w jakich opony są przechowywane, również mają wpływ na odpowiedź na pytanie, jak długo można je użytkować. Niewłaściwe przechowywanie może spowodować deformację opon. Co gorsza, zbyt kruche ściany boczne mogą utrudniać montaż opony na feldze. Słońce może przyspieszyć proces starzenia się opon i skrócić ich żywotność nawet o 2-3 lata. Smary, oleje i inne płyny eksploatacyjne również mogą mieć negatywny wpływ. Substancje te mogą powodować rozpuszczanie się gumowej powierzchni.

Jak często należy wymieniać opony? Podsumowanie

Najbardziej podstawowym, a zarazem kluczowym elementem bezpieczeństwa jest opona. Bez opon systemy trakcji i napędu na cztery koła nie będą działać. Oznacza to, że podczas eksploatacji pojazdu należy mieć określony sposób myślenia. Kierowca musi wiedzieć, ile czasu potrzeba na wymianę opon. Dzięki temu kierowca będzie miał zapewnioną pełną trakcję na wszystkich drogach i będzie mógł bezpiecznie podróżować.

Previous Broszury i katalogi. Jak je zaprojektować?
Next Karboksyterapia - odmładzający dwutlenek węgla

Może to Ci się spodoba

Elektroniczny pobór opłat rozwiązałby problem zatorów przed autostradowymi bramkami

Od 20 lipca za przejazd autostradą A4 między Krakowem a Katowicami kierowcy nie będą musieli płacić na bramkach. Dzięki urządzeniu A4Go będą mogli uiścić opłatę elektronicznie. To dobra inicjatywa, ale nowy

Jest szansa na ograniczenie korków na A4 między Krakowem a Katowicami

Polska spóźniła się z przejściem na elektroniczny system poboru opłat, który działa już w innych krajach UE – ocenia prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. Zgodnie z zapowiedziami rządu powszechny system dla aut osobowych na

Rośnie zainteresowanie zabytkowymi samochodami

Przybywa pasjonatów klasycznej motoryzacji. Liczba aut zabytkowych wzrosła w ciągu roku nawet o 25 proc. do 55 tys. egzemplarzy. W najbliższych latach eksperci spodziewają się dynamicznego wzrostu. Zakup samochodu to nie tylko realizacja

Klucze dynamometryczne – poradnik zakupowy

Klucze dynamometryczne, czyli przydatne narzędzia, które są bardzo cenione w warsztatach mechanicznych, są niezwykle przydatne. Czym właściwie jest klucz dynamometryczny? I co można z nim zrobić? To zagadnienie zostało omówione

Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków

Młodzi kierowcy mają często zbyt duże zaufanie do swoich umiejętności, a z drugiej strony nie potrafią zapanować nad pojazdem. Za ponad 20 proc. wypadków, do których dochodzi z winy kierowców, odpowiadają młode osoby.

Samochód z wypożyczalni

Na naszym rynku mamy rzeczywiście wiele wypożyczalni samochodów. Oferty jak się okazuje są różne i nie ma sensu decydować się na pierwszą lepszą jaką będziemy mogli zobaczyć. Czym kierować się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź