W jaki sposób wypolerować plastikowe klosze?

W jaki sposób wypolerować plastikowe klosze?

Wadą plastikowych kloszy jest to, że są bardzo podatne  na żółknięcie i matowienie. Da się jednak usunąć zażółcenia, wypolerować i tym samym przywrócić im dawny blask. Warto wiedzieć, że najłatwiej jest odnowić reflektor, który jest mało trwały.

Są lampy, które renowacji poddają się wyjątkowo trudno. Usunięcie z nich zażółconego lakieru może trwać kilka godzin. Wykonane z poliwęglanu reflektory są bardzo wrażliwe nie tylko na działania pyłu drogowe (piaskowanie tym pyłem sprawia, że tracą one przejrzystość), ale również na promieniowanie UV. Ono także sprawia, że reflektory przybierają żółty odcień i tracą przejrzystość.

Dobra wiadomość jest także, że wykonane z plastiku (z tego materiału wykonana jest większość lamp) reflektory można nie tylko wygładzić, jeśli są porysowane, ale także przywrócić om przejrzystość, jeśli są zażółcone. W sklepach dostępne są specjalne zestawy w skład, których wchodzi pasta do reflektorów, ściereczka, kilka pasków wodnego, drobnoziarnistego papieru ściernego (P2000-P5000) oraz preparat, który zabezpiecza reflektory przed ponownym zżółknięciem. W wielu przypadkach taki zestaw znakomicie się sprawdza. Klosz możemy wypolerować nawet nie używając maszyny polerskiej.

Wystarczy nam tylko ściereczka , ale pod warunkiem, że na lampie nie ma w ogóle warstwy lakieru ochronnego lub jest ona bardzo cienka. Zależność jest tutaj bardzo prosta: łatwo poleruje się lampę, która łatwo żółknie. Wyszlifowany papierem ściernym klosz polerujemy pastą, a następnie aplikujemy preparat zabezpieczający – i to wszystko.

Sprawdź więcej  na http://kosmetykisamochodowe.edu.pl/auto-detailing-kosmetyka-aut/cvlv/jak-samodzielnie-wyczyscic-reflektory-samochodowe.html >>

Możemy również (to sposób często stosowany przez handlarzy) zastosować dowolną pastę ścierną do lakieru, a na koniec użyć wosku do karoserii, który ma w składzie filtr UV. Pamiętajmy jednak, że stosując ten sposób będziemy musieli regularnie nakładać nową warstwę wosku, gdyż inaczej odnowiony reflektor już po miesiącu będzie wyglądał tak samo, jak przed renowacją. Zła wiadomość: wielu producentów (zdarza się to także w samochodach wyprodukowanych przez 15 laty, na przykład w 15-letnich Hondach Civic i Mercedesach W210) pokrywa reflektory lakierem. Takie lampy są oczywiście bardziej żywotne, ale jednocześnie ich regeneracja jest znacznie trudniejsza. Zapomnij o szmatce i paście do plastiku! Bardzo zła wiadomość: przed przystąpieniem do pracy możemy nie wiedzieć, ze lampa została pokryta lakierem.

Ale, gdy powłoka ochronna została raz naruszona, nie mamy wyjścia: rozpoczętą pracę musimy dokończyć lub pogodzić się z tym, że nasza lampa będzie w łatki! Jeżeli zdecydowaliśmy się na skorzystanie z zestawu do regeneracji lamp, dodatkowo potrzebujemy pod dwa większe arkusze wodnego papieru ściernego.

Papier powinien mieć gradację: 800, 1200 i 2000. Możemy jeszcze przygotować dwa arkusze papieru o gradacji 3000. Uwaga! Jeśli lampa należy do wyjątkowo opornych, przypuszczalnie będziemy jeszcze potrzebowali papieru o gradacji 400. Ale po papier ten sięgamy tylko w ostateczności! Potrzebujemy dodatkowo taśmy malarskiej, miękkich szmatek, obrotowej polerki do lakieru i wody.

Previous Pokój dla 10 letniej dziewczynki
Next Tłumacz języka hiszpańskiego

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

80 proc. Polaków przy zakupie samochodu kieruje się głównie ceną

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown w październiku 2016 roku wynika, że dla 77 proc. Polaków najważniejszym czynnikiem przy zakupie nowego auta jest jego cena. Znacznie mniejszą wagę przywiązują do kosztów użytkowania,

Motoryzacja 0 Comments

Ekologiczny styl jazdy pozwala zaoszczędzić nawet 1,5 l paliwa na 100 km

Nawet 1,5 litra mniej paliwa na dystansie 100 kilometrów może spalać samochód, kiedy kierowca jeździ zgodnie z ideą ecodrivingu. Przede wszystkim chodzi o unikanie gwałtownego przyspieszania i hamowania, tak by jazda była jak

Motoryzacja 0 Comments

Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków

Młodzi kierowcy mają często zbyt duże zaufanie do swoich umiejętności, a z drugiej strony nie potrafią zapanować nad pojazdem. Za ponad 20 proc. wypadków, do których dochodzi z winy kierowców, odpowiadają młode osoby.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź