W jaki sposób wypolerować plastikowe klosze?

W jaki sposób wypolerować plastikowe klosze?

Wadą plastikowych kloszy jest to, że są bardzo podatne  na żółknięcie i matowienie. Da się jednak usunąć zażółcenia, wypolerować i tym samym przywrócić im dawny blask. Warto wiedzieć, że najłatwiej jest odnowić reflektor, który jest mało trwały.

Są lampy, które renowacji poddają się wyjątkowo trudno. Usunięcie z nich zażółconego lakieru może trwać kilka godzin. Wykonane z poliwęglanu reflektory są bardzo wrażliwe nie tylko na działania pyłu drogowe (piaskowanie tym pyłem sprawia, że tracą one przejrzystość), ale również na promieniowanie UV. Ono także sprawia, że reflektory przybierają żółty odcień i tracą przejrzystość.

Dobra wiadomość jest także, że wykonane z plastiku (z tego materiału wykonana jest większość lamp) reflektory można nie tylko wygładzić, jeśli są porysowane, ale także przywrócić om przejrzystość, jeśli są zażółcone. W sklepach dostępne są specjalne zestawy w skład, których wchodzi pasta do reflektorów, ściereczka, kilka pasków wodnego, drobnoziarnistego papieru ściernego (P2000-P5000) oraz preparat, który zabezpiecza reflektory przed ponownym zżółknięciem. W wielu przypadkach taki zestaw znakomicie się sprawdza. Klosz możemy wypolerować nawet nie używając maszyny polerskiej.

Wystarczy nam tylko ściereczka , ale pod warunkiem, że na lampie nie ma w ogóle warstwy lakieru ochronnego lub jest ona bardzo cienka. Zależność jest tutaj bardzo prosta: łatwo poleruje się lampę, która łatwo żółknie. Wyszlifowany papierem ściernym klosz polerujemy pastą, a następnie aplikujemy preparat zabezpieczający – i to wszystko.

Sprawdź więcej  na http://kosmetykisamochodowe.edu.pl/auto-detailing-kosmetyka-aut/cvlv/jak-samodzielnie-wyczyscic-reflektory-samochodowe.html >>

Możemy również (to sposób często stosowany przez handlarzy) zastosować dowolną pastę ścierną do lakieru, a na koniec użyć wosku do karoserii, który ma w składzie filtr UV. Pamiętajmy jednak, że stosując ten sposób będziemy musieli regularnie nakładać nową warstwę wosku, gdyż inaczej odnowiony reflektor już po miesiącu będzie wyglądał tak samo, jak przed renowacją. Zła wiadomość: wielu producentów (zdarza się to także w samochodach wyprodukowanych przez 15 laty, na przykład w 15-letnich Hondach Civic i Mercedesach W210) pokrywa reflektory lakierem. Takie lampy są oczywiście bardziej żywotne, ale jednocześnie ich regeneracja jest znacznie trudniejsza. Zapomnij o szmatce i paście do plastiku! Bardzo zła wiadomość: przed przystąpieniem do pracy możemy nie wiedzieć, ze lampa została pokryta lakierem.

Ale, gdy powłoka ochronna została raz naruszona, nie mamy wyjścia: rozpoczętą pracę musimy dokończyć lub pogodzić się z tym, że nasza lampa będzie w łatki! Jeżeli zdecydowaliśmy się na skorzystanie z zestawu do regeneracji lamp, dodatkowo potrzebujemy pod dwa większe arkusze wodnego papieru ściernego.

Papier powinien mieć gradację: 800, 1200 i 2000. Możemy jeszcze przygotować dwa arkusze papieru o gradacji 3000. Uwaga! Jeśli lampa należy do wyjątkowo opornych, przypuszczalnie będziemy jeszcze potrzebowali papieru o gradacji 400. Ale po papier ten sięgamy tylko w ostateczności! Potrzebujemy dodatkowo taśmy malarskiej, miękkich szmatek, obrotowej polerki do lakieru i wody.

Previous Pokój dla 10 letniej dziewczynki
Next Tłumacz języka hiszpańskiego

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Polacy coraz chętniej wypożyczają luksusowe samochody

Samochodami luksusowymi poruszać się może niewiele osób. Marki takie jak Ferrari, Lamborghini czy też Aston Martin raczej są przeznaczone dla najbogatszych. Choć o podróżowaniu takimi samochodami marzy praktycznie każdy niewiele

Motoryzacja 0 Comments

Polska na 12. miejscu na liście największych światowych eksporterów części motoryzacyjnych

Wartość rodzimej produkcji części samochodowych jest szacowana na ponad 70 mld zł. To daje Polsce 12. pozycję na liście największych światowych eksporterów części motoryzacyjnych. Hamulcem rozwoju branży motoryzacyjnej są wciąż

Motoryzacja 0 Comments

Dzięki rowerzystom miasta Unii zyskują 111 mld euro rocznie

Jak wynika z danych Europejskiej Federacji Rowerzystów wkład finansowy rowerzystów w działalność gospodarczą w centrach miast i lokalnych sklepach Unii Europejskiej wynosi 111 mld euro rocznie. Według badania przeprowadzonego w Brukseli w 2012 roku, zamieniając samochód na rower,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź